تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۳۹
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۸۲۹۴۶

لغو پرواز‌های رفت و برگشت ایران – چین | ایرانیان در چین نگران بازگشت نباشند

می متالز - وزیر بهداشت در جلسه هماهنگی با معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد مقرر شد برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به‌طور موقت پرواز‌های رفت و برگشت ایران و چین لغو شود.
لغو پرواز‌های رفت و برگشت ایران – چین | ایرانیان در چین نگران بازگشت نباشند

به گزارش می متالز، وزیر بهداشت ، درمان و ​آموزش پزشکی گفت: در جلسه عصر امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور قرار شد برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ، به طور موقت پروازهای ایران به چین و بالعکس لغو شود.

سعید نمکی در حاشیه جلسه کمیته پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور که با حضور آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، ربیعی سخنگوی دولت، وزیر کشور و وزیر راه شهرسازی برگزار شد با تاکید بر اینکه هیچ موردی از بیماری کرونا در کشور مشاهده نشده است ، افزود: پیگیری‌ها برای انتقال دانشجویان و هموطنانی که در شهر ووآن که به نوعی مرکز شیوع ویروس کرونا در چین است، ادامه خواهد یافت.

وی افزود : قرار شد با همکاری دستگاه‌های مسئول و مذاکره با دولت چین تا اوایل هفته پیش رو حداقل 70 نفر از آنان که تمایل به بازگشت دارند، به کشور منتقل شوند.

وزیر بهداشت گفت: البته بازگشت این افراد با رعایت همه موارد بهداشتی و مراقبت‌های خاص صورت خواهد گرفت و پس از ورود به کشور در یکی از هتل‌های مورد تایید وزارت بهداشت با حفظ شان این افراد برای مدت حدود دو هفته تحت مراقبت‌های ویژه اسکان خواهند یافت و پس از آزمایش‌های لازم و تایید سلامت، به منازلشان خواهند رفت.

وی با اشاره به هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع ویروس کرونا و اعلام حالت اضطراری در جهان افزود: خوشبختانه غربالگری و مراقبت‌ها در همه مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی کشورمان درحال انجام است و هیچ موردی در ایران درخصوص ابتلا به ویروس کرونا مشاهده و گزارش نشده است و موارد مشکوک هم حداقل دوبار تحت آزمایش‌های تخصصی قرار گرفته و هیچ کدام از موارد مشکوک مثبت نبوده است.

اقای نمکی با تاکید بر اینکه مردم به هیچ وجه به شایعه‌ها در خصوص انتشار ویروس کرونا در ایران توجه نکنند، گفت: مرجع رسمی برای اعلام ابتلا یا ورود این ویروس به کشور وزارت بهداشت است که از طریق رسانه‌های رسمی از جمله رسانه ملی به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

اطلاعیه سازمان هواپیمایی: نگران نباشید

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با توجه به تعلیق پرواز‌های بین ایران و چین، ایرانیان باقی مانده در چین نگران بازگشت به ایران نباشند چراکه برای بازگشت آن‌ها تدابیر لازم اتخاذ خواهد شد.

رضا جعفرزاده در مصاحبه تلفنی با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به تصمیم تعلیق پرواز‌های بین ایران و چین تا اطلاع ثانوی با توجه به شیوع ویروس کرونا، افزود: قطعا برای بازگشت ایرانیان مقیم چین و مسافران ایرانی در این کشور از سوی سازمان هواپیمایی کشوری و خطوط هوایی ایرانی، تدابیر لازم با هماهنگی دولت چین و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ایران اندیشیده خواهد شد.

وی افزود: به محض مشخص شدن نحوه خروج مسافران، قطعا پرواز‌های بازگشت این مسافران برقرار می‌شود.

عناوین برگزیده